Polityka prywatności
Polityka prywatności sklepu internetowego Callance Sp. z o.o.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejszy dokument (dalej jako „Polityka Prywatności”) określa zasady przetwarzana danych osobowych przez Callance Spółka z o.o. z siedzibą w Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, prowadzący Sklep internetowy "Callance.pl" (dalej jako „Sklep").
- Administratorem danych osobowych (dalej jako „administrator”) jest
Callance Spółka z o.o. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Callance Spółka z o.o. z siedzibą w Aleja Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, NIP PL5273014073.
Dane osobowe są zbierane przez administratora i są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), zwanego dalej: RODO.
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia danych osobowych użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych, bezprawnym wykorzystaniem lub ujawnieniem. Dane osobowe przetwarzane są w środowisku kontrolowanym przy zachowaniu wysokich standardów ochrony.
Treść Polityki Prywatności może ulec zmianie. Po każdej zmianie, nowa wersja Polityki Prywatności będzie publikowana w serwisach administratora.
- Aby skontaktować się z Administratorem należy skorzystać z form dostępnych w ramach zakładki „Kontakt”.
- Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, tj. osób odwiedzających Sklep oraz klientów.
- Administrator nie gromadzi umyślnie danych osobowych dotyczących dzieci poniżej 16 roku życia. Jednakże w przypadku nieumyślnego gromadzenia takich danych, będą one niezwłocznie usuwane.
- Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- W celu podjęcia działań przed zawarciem umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO).
W tym przypadku dane osobowe są przetwarzane np. w związku z koniecznością założenia konta, wypełnienia formularza rejestracyjnego. - W celu wykonania umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO).
Dane osobowe są przetwarzane w związku z zawarciem i wykonaniem umowy, w tym dostarczeniem zamówionego towaru. - W celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit c RODO).
W tym przypadku dane osobowe są przetwarzane ze względu na konieczność realizacji obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, jak np. obowiązki podatkowe, archiwizacja dokumentacji. - W celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora lub osób trzecich (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit f RODO).
Prawnie uzasadnione interesy stanowią: dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami, w tym odpowiedzialnością administracyjną i karną, rozpatrywanie reklamacji, skarg i wniosków oraz odpowiedź na pytania, organizacja konkursów i programów lojalnościowych.Na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administrator może przetwarzać dane użytkowników w celach marketingowych, obejmujących profilowanie oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług w serwisach internetowych własnych oraz w Internecie. Uzasadnionym interesem administratora jest także dostosowanie treści marketingowych do zainteresowań użytkowników.
W oparciu o prawnie uzasadniony interes dane osobowe będą również przetwarzane w celu prowadzenia analityki, badań rynku i opinii, w tym badań i analizy ruchu w serwisach administratora i aplikacjach mobilnych. Uzasadnionym interesem jest również ulepszanie treści oraz usług administratora.
Na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, w celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług i systemów informatycznych, bezpieczeństwa sesji oraz wykrywania nadużyć w serwisach administratora, mogą być przetwarzane logi systemowe oraz inne dane osobowe.
W ramach prawnie uzasadnionego interesu administrator może także udostępnić w swoich serwisach funkcje oferowane przez serwisy społecznościowe (np. przyciski „Lubię to”) oraz przekazać wybrane dane użytkowania operatorom tych serwisów. Prawnie uzasadnionym interesem jest w tym przypadku zwiększenie atrakcyjności serwisu i usług.
- Dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie zgody (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO).
W takim przypadku użytkownik może zostać poproszony o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych lub samodzielnie i dobrowolnie udostępnić administratorowi swoje dane osobowe (np. wypełnienie nieobowiązkowego pola formularza). W szczególności zgoda może zostać udzielona w celu przesyłania newsletterów. Wyrażenie zgody jest zawsze dobrowolne. Wyrażona zgoda może w każdej chwili zostać cofnięta. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, które nastąpiło przed cofnięciem zgody.Administrator może także poprosić o wyrażenie zgody na udostępnianie danych zbieranych automatycznie za pośrednictwem plików cookies i podobnych technologii w serwisach administratora oraz przetwarzania tych danych osobowych przez partnerów, w celu profilowania oraz wyświetlania spersonalizowanych reklam w serwisach administratora oraz poza nimi. Zarządzanie udzielnymi zgodami jest możliwe za pośrednictwem narzędzi dostępnych pod linkiem http://38576516.sklepwpolminuty.pl#cookieconsent. W przypadku aplikacji mobilnych, należy przejść do sekcji „Ustawienia”, gdzie możliwe jest zarządzenie zgodą.
- W celu podjęcia działań przed zawarciem umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO).
- Kategorie odnośnych danych osobowych
Administrator przetwarza następujące kategorie odnośnych danych osobowych:- dane identyfikacyjne (np. imię, nazwisko, NIP, login, ID);
- dane kontaktowe (np. adres do korespondencji, adres do wysyłki, adres poczty e-mail, numer telefonu);
- dane o numerze rachunku bankowego (np. numer rachunku bankowego, nazwa banku);
- dane dotyczące aktywności w Sklepie (np. historia oglądanych towarów);
- dane dotyczące zamówień w Sklepie (np. informacje o zamówieniach);
- dane dotyczące reklamacji skarg i wniosków;
- dane dotyczące usług marketingowych.
- Dobrowolność podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek świadczenia usług. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator nie będzie mógł świadczyć usług. - Czas przetwarzania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji określonych celów, w tym do realizacji zamówień, usług, działań marketingowych.Po tym okresie dane są usuwane lub anonimizowane w taki sposób, aby nie było możliwe ustalenie tożsamości osoby. Dane osobowe mogą być przechowywane dłużej, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów prawa lub jest to konieczne dla obrony lub dochodzenia przez administratora roszczeń lub obrony przed odpowiedzialnością administracyjną lub karną.
W przypadku gdy dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji umowy, dane będą przetwarzane przez czas wykonywania umowy i do momentu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tej umowy.
Dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody, przechowywane są do czasu wycofania tej zgody.
Jeśli dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu, dane są przechowywane zrealizowania danego prawnie uzasadnionego interesu lub do czasu uznania zgłoszonego przez użytkownika sprzeciwu.
- Odbiorcy danych osobowych
Administrator może przekazać dane osobowe następującym podmiotom:
- organom państwowym uprawnionym na podstawie prawa (np. prokuratura, policja), jeżeli zwrócą się do administratora o przekazanie danych osobowych lub stanie się to konieczne ze względu na podejrzenie zaistnienia czynu zabronionego;
- podmiotom świadczącym usługi na rzecz administratora dostawcom usług, z których korzysta przy prowadzeniu Sklepu (np. obsługa IT, obsługa prawna, obsługa księgowa);
- podmiotom pośredniczącym przy realizacji płatności, firmy kurierskie, poczta.
Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, ani organizacjom międzynarodowym.
- Użytkownikowi przysługują następujące prawa:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych (w określonych sytuacjach, np. gdy dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody);
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- żądania przenoszenia danych osobowych;
- żądania kopii danych osobowych.
Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do polskiego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W serwisach stosowane są mechanizmy typu: „cookies”, „Local Storage”, „Session Storage”, które służą do automatycznego przechowywania danych (dalej łącznie zwane „cookies”). Cookies są wykorzystywane w celu lepszego dostosowania serwisów do potrzeb użytkowników.
Pliki „cookies” są plikami tekstowymi zapisywanymi na urządzeniu końcowym użytkownika, służą do identyfikacji przeglądarki użytkownika. Za ich pomocą dostarczane są administratorowi informacje statystyczne o ruchu użytkowników, preferencjach i aktywności użytkowników i sposobie wykorzystania serwisów. Pozwalają one na dostosowanie treści i usług do preferencji użytkownika. Za pośrednictwem plików „cookies” nie są zbierane informacje umożliwiające bezpośrednią identyfikację użytkownika, tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail czy numer telefonu.
Większość plików „cookies” to tzw. cookies sesyjne, które są automatycznie usuwane z dysku twardego po zakończeniu sesji (czyli po wylogowaniu się lub zamknięciu okna przeglądarki). Niektóre z plików „cookies” pozwalają na rozpoznanie urządzenia końcowego użytkownika w trakcie ponownego odwiedzania serwisów - nie są usuwane w sposób automatyczny, zapisują się na urządzeniu końcowym. W przypadku urządzeń mobilnych analogicznie, jak w przypadku urządzeń stacjonarnych zastosowany został mechanizm przyjmowania plików „cookies”, umożliwiający zapamiętywanie informacji związanych z danym użytkownikiem.
Administrator wykorzystuje w swoich serwisach także technologię Local Storage i Session Storage jest to technologia zbliżona co do zasady działania „cookies”. Jest to wydzielona część pamięci przeglądarki, która umożliwia przechowywanie lokalnie danych przez aplikacje internetowe. Dane w Local Storage są długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Nie mają również określonego czasu ważności. Dane zapisane w Session Storage są usuwane po zamknięciu przeglądarki. Użytkownik w każdym momencie może usunąć dane przechowywane w Local lub Session Storage.
Administartor wykorzystuje pliki „cookies” w celu:
- a) uwierzytelniania użytkownika oraz umożliwienia logowania do konta użytkownika;
- b) dostosowywania usług do preferencji użytkownika;
- c) prowadzenia analiz i badań wydajności serwisów i sposobów korzystania z serwisów;
- d) zapewnienie bezpieczeństwa serwisów;
- e) prowadzenia działań marketingowych i przekazywania użytkownikom reklam dostosowanych do ich preferencji w serwisach administratora oraz w Internecie.
Niektóre pliki „cookies” umieszczane w przeglądarkach służą celom marketingowym. Administrator jak i inni reklamodawcy mogą wykorzystywać pliki „cookies” w celach statystycznych poprzez mierzenie wyświetleń reklam pojawiających się w serwisach oraz liczby kliknięć w te reklamy.
Ponadto pliki ”cookies” umożliwiają tworzenie profili zainteresowań użytkowników oraz pozwalają zrozumieć jakimi treściami użytkownik może być zainteresowany oraz wyświetlać reklamy w oparciu o te zainteresowania. W tym celu administrator może zbierać dane poprzez pliki „cookies” umieszczane w urządzeniu użytkownika za pośrednictwem zewnętrznych serwisów internetowych. W związku z powyższym reklamy w ramach serwisów należących do administratora mogą wyświetlane także w oparciu o zachowanie użytkowników na innych stronach.
Jeżeli użytkownik wyrazi zgodę, dane o jego aktywności w serwisach zostaną udostępnione partnerom marketingowym administratora, w szczególności dostawcom technologii reklamowej, sieciom reklamowym, domom mediowym, agencjom interaktywnym oraz reklamodawcom.
W serwisach należących do administratora mogą być umieszczane kody oraz pliki „cookies” przez partnerów. Kody i pliki pozwalają na analizę aktywności użytkownika w Internecie, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do zainteresowań i preferencjiużytkownika, dzięki zautomatyzowanemu porównaniu zainteresowań i preferencji z modelowymi zainteresowaniami i preferencjami użytkowników internetu (profilowanie). W związku z powyższym, użytkownik korzystając z innych serwisów może zobaczyć reklamy wyświetlane w oparciu o aktywność w serwisach administratora.
Serwisy wykorzystują także formę marketingu internetowego polegającą na tzw. „retargetowaniu”. Dzięki temu partnerzy mogą wyświetlać użytkownikom reklamy w oparciu o ich interakcje ze stronami niepowiązanymi z serwisami administratora.
W ramach serwisów prowadzony jest marketing behawioralny, który nie wiąże się ze zbieraniem danych osobowych bezpośrednio identyfikujących użytkownika takich jak imię, nazwisko, adres zamieszkania. W pewnych jednak przypadkach, zwłaszcza w odniesieniu do zarejestrowanych użytkowników, istnieje możliwość powiązania z użytkownikiem konkretnych informacji wynikających z „cookies”.
Administrator wykorzystuje pliki „cookies”, wtyczki i inne narzędzia społecznościowe udostępniane przez serwisy społecznościowe jak: Facebook, Twitter, Instagram oraz Google. Korzystając z serwisów administratora przeglądarka użytkownika nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych (usługodawców), przez co otrzymują oni informację, że użytkownik korzysta z serwisu administratora, nawet jeśli nie posiada on profilu u danego usługodawcy czy nie jest u niego akurat zalogowany. Informacja ta, wraz z adresem IP urządzenia użytkownika, przekazywana jest do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, np. w USA) i tam przechowywana. Skorzystanie przez użytkownika z przycisków „Lubię to” lub „Udostępnij”, spowoduje przesłanie odpowiedniej informacji bezpośrednio do danego usługodawcy, co może prowadzić do ich opublikowania w danym serwisie społecznościowym.
W zakresie przekazywania danych osobowych do usługodawców, administrator oraz usługodawcy są współadministratorami danych osobowych użytkowników, przy czym użytkownik powinien wykonywać swoje uprawnienia bezpośrednio w stosunku do odpowiedniego usługodawcy. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa użytkownika w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności użytkownika zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców:
Facebook: https://www.facebook.com/legal/FB_Work_Privacy,
Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content,
Twitter: https://twitter.com/en/privacy,
Google: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Użytkownik ma możliwość wyłączenia w swojej przeglądarce obsługi plików „cookies”. Użytkownik musi być jednak świadomy, że może to powodować utrudnienia w obsłudze usług świadczonych za pośrednictwem serwisu. Zapisane pliki cookies mogą zostać usunięte poprzez zastosowanie odpowiednich funkcji przeglądarki internetowej, programów służących w tym celu lub narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta użytkownik.
Niedokonanie zmian w ustawieniach używanej przeglądarki w zakresie zarządzania pilikami „cookies” spowoduje, iż pliki „cookies” będą umieszczane w sposób automatyczny w urządzeniu końcowym użytkownika. Niedokonanie zmian w ustawieniach przeglądarki skutkujących wyłączeniem przyjmowania plików „cookies” i jednoczesne korzystanie z serwisów oznacza zgodę użytkownika na umieszczanie i odczytywanie plików cookies i wykorzystanie podobnych technologii przez administratora i partnerów na zasadach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności.
Ze względu na różnorodność przeglądarek i aplikacji służących do obsługi serwisów internetowych zarządzanie plikami „cookies” może się różnić, w zależności od używanej przeglądarki, dlatego przed rozpoczęciem korzystania z serwisów zalecamy zapoznanie się ze sposobem zarządzania funkcjami prywatności/ bezpieczeństwa:
- - Internet Explorer
- - Chrome
- - Safari
- - Firefox
- - Opera
- - Chrome
- - Safari
- - Windows Phone
- - Blackberry
- - W przypadku systemu Android: wejść w Ustawienia, przejść do Aplikacji, wyszukać daną aplikację, wybrać Pamięć oraz wybrać opcję "Wyczyść dane"
- - W przypadku systemu iOS: nie jest możliwe na czyszczenie danych aplikacji. Jedynym rozwiązaniem jest usunięcie i ponowne zainstalowanie aplikacji.